Motoreduktory

Motoreduktory

Motoreduktory ślimakowe (kątowe) dzięki swojej kompaktowej i zwartej obudowie mogą stanowić uniwersalny i łatwo adoptowalny napęd w maszynach, przenośnikach, dozownikach itp.

Standardowy zakres przełożeń od i=5 do i=100 może być zwiększony poprzez dołączenie przystawek walcowych (przełożenie do i=300) lub poprzez łączenie dwóch przekładni za pomocą specjalnego kołnierza, tulei i wałka (przełożenie do i=5000).

 

Przekładnie w wielkościach 025 – 090 są wykonane z aluminium, natomiast w wielkościach 110 – 130 z żeliwa. Wszystkie przekładnie w momencie

sprzedaży zaopatrzone są w olej. Każda przekładnia posiada przynajmniej jeden korek wlewu. Do smarowania przekładni w wielkościach 025 – 090 stosuje się oleje syntetyczne, a w 110 – 130 oleje mineralne. Przekładnie w wielkościach 025 – 063 są dostosowane do pracy w każdej pozycji, natomiast

w wielościach 075 – 130 należy odpowiednio przełożyć korki wlewu i odpowietrznik. Możliwe pozycje montażu: zgodnie z właściwą pozycją pracy przekładni (domyślnie są skonfigurowane do pracy B3). Korek odpowietrzający powinien zawsze znajdować się na górnej części przekładni. Oprócz standardowego montażu korpusu przekładni bezpośrednio przykręcanego do maszyny, reduktory mogą być również mocowane kołnierzem bocznym oraz dodatkowo unieruchomione ramieniem reakcyjnym. Opcjonalnym wyposażeniem jest wałek zdawczy. Oferowane motoreduktory są zespalane z silnikami za pomocą kołnierzy adaptacyjnych IEC B14 oraz B5.

Możliwe pozycje montażu:

 

B3* – pozycja skrzynki zaciskowej silnika odnosi się zawsze do pozycji B3.

Dobierając reduktor do silnika należy przede wszystkim określić, jakie obroty na wyjściu przekładni będą nam potrzebne. Drugi parametr, jaki warto jest znać to moment napędowy, ponieważ warunkuje on wielkość mechaniczną reduktora przy danym przełożeniu oraz wymaganą moc silnika. Istotną sprawą jest zachowanie właściwego współczynnika pracy (bezpieczeństwa), który w praktyce powinien być równy wartości f.s.=1÷1.2 lub większy w zależności od charakteru i warunków pracy przekładni (rodzaj obciążenia – jednorodne, udarowe słabe, mocne; czas i cykl pracy-ilość rozruchów na dobę, temperatura otoczenia). Współczynnik ten odczytujemy dla danej wielkości i przełożenia przekładni przy określonej mocy silnika z tabeli.

 

Zapytanie ofertowe

* pole wymagane